Mediálne školenie

Vzťahy
s novinármi a PR

Cieľom mediálneho školenia je zoznámiť sa s mediálnym prostredím na Slovensku. Naučíte sa, ako si vytvárať vzťahy s novinármi a ako s nimi nadviazať kontakt. Oboznámite sa s prípravou tlačových správ a interpretáciou dôležitých posolstiev. Osvojíte si tipy na prípravu tlačovej správy. Naučíte sa, ako organizovať TB alebo brífingy.

Kurz je určený pre jednotlivca.

Obsah školenia

Teoretická časť 

  • Ako pracujú média

    • práca a osobnosť novinára: kto je to novinár, ako vyhľadáva informácie a tipy na témy, ako vznikajú mediálne výstupy
    • ako sa stať objektom záujmu médií: pasívne / aktívne
    • ako vyniknúť v mediálnej džungli – média denne dostávajú stovky tipov na témy od firiem a profesionálnych komunikačných agentúr. Čo spraviť inak, aby si všimli práve vás?

     Vaša firma v stredobode mediálneho záujmu

    • „Novinár nás nemá rád“ alebo Čo robiť, keď o nás píšu zle
    • „Novinár to prekrútil“ alebo Čo robiť, keď si novinár vysvetlí informácie nesprávne
    • „Ignorujú ma?“ alebo Čo robiť, keď nás médiá „prehliadajú“ a my máme pritom čo povedať
    • „Konkurencia na nás útočí cez médiá“ alebo Čo robiť, ak dáva médium priestor iným expertom (a nie vám)
    • firemné klenoty: ako nachádzať témy z firemnej „kuchyne“, ktoré médiá ocenia

     Dobrý deň, dáte nám rozhovor?

    • čo robiť, ak sa staneme predmetom mediálneho záujmu
    • najčastejšie situácie a techniky, ktoré fungujú

     Vzťahy s médiami

    • ako si vytvoriť s novinármi dlhodobý „fungujúci“ vzťah
    • zlaté pravidla práce s médiami
    • jednotlivé médiá & ich nástrahy
    • na čo máte nárok: štatút autorizácie a novinárskej opravy
    • monitoring médií: potrebujete ho vo firme?

     Príprava na novinársky rozhovor

    • typy médií a ich odlišnosti (print, elektronické médiá, rozhlas, TV)
    • správny výber média: poznajte svoje publikum
    • príprava na novinárske stretnutie
    • príjemné & nepríjemné otázky
    • príprava je kráľ: ako vďaka nej zvládnete aj ten najnepritmenejší rozhovor
    • Key Messages: dôsledná príprava vlastných kľúčových posolstiev
    • štúdiový rozhovor: ako zvládnuť výstup v televíznom, podcastovom, rozhlasovom štúdiu (zbaviť sa trémy – sledovať si čas – správny outfit do štúdia)

     Staňte sa médiám aktívnym partnerom

    • vytvárajte témy, ktoré novinárov zaujmú 

     Tlačová konferencia vo vlastnej réžii

    • jedno či všetky – kedy je vhodné osloviť jediné vybrané médium vs. organizované vyhlásenie
    • tlačové vyhlásenie, tlačová konferencia alebo tlačová beseda?
    • pozvánky, tlačová správa, press kit, recalling
    • vytvorte si funkčnú databázu médií
    • monitoring médií – potrebujem ho?
    • pravidlá dobrej tlačovej správy

    Základy tvorivého písania

    • zažiarte na blogu a na LinkedIne
    • zlaté pravidlá dobrého textu – teória
    • praktické cvičenia

    Sociálne siete

    • základy tvorby príspevkov na sociálne siete

    Interná komunikácia

    • základné nástroje internej komunikácie

     

     

Cieľová skupina

  • marketingoví pracovníci
  • pracovníci komunikačných oddelení
  • pracovníci PR oddelení
  • hovorcovia firiem

Dĺžka školenia

1 deň (spolu 3 hodiny)

Dátum

Dátum školenia bude špecifikovaný po dohode s klientom.

Miesto konania

Miesto kurzu bude špecifikované po dohode s klientom.