Mediálne školenie
Vzťahy
s novinármi a PR
Cieľom mediálneho školenia je zoznámiť sa s mediálnym prostredím na Slovensku. Naučíte sa, ako si vytvárať vzťahy s novinármi a ako s nimi nadviazať kontakt. Oboznámite sa s prípravou tlačových správ a interpretáciou dôležitých posolstiev. Osvojíte si tipy na prípravu tlačovej správy. Naučíte sa, ako organizovať TB alebo brífingy.
Kurz je určený pre jednotlivca.
Obsah školenia
Teoretická časť
-
Ako pracujú média
- práca a osobnosť novinára: kto je to novinár, ako vyhľadáva informácie a tipy na témy, ako vznikajú mediálne výstupy
- ako sa stať objektom záujmu médií: pasívne / aktívne
- ako vyniknúť v mediálnej džungli – média denne dostávajú stovky tipov na témy od firiem a profesionálnych komunikačných agentúr. Čo spraviť inak, aby si všimli práve vás?
Vaša firma v stredobode mediálneho záujmu
- „Novinár nás nemá rád“ alebo Čo robiť, keď o nás píšu zle
- „Novinár to prekrútil“ alebo Čo robiť, keď si novinár vysvetlí informácie nesprávne
- „Ignorujú ma?“ alebo Čo robiť, keď nás médiá „prehliadajú“ a my máme pritom čo povedať
- „Konkurencia na nás útočí cez médiá“ alebo Čo robiť, ak dáva médium priestor iným expertom (a nie vám)
- firemné klenoty: ako nachádzať témy z firemnej „kuchyne“, ktoré médiá ocenia
Dobrý deň, dáte nám rozhovor?
- čo robiť, ak sa staneme predmetom mediálneho záujmu
- najčastejšie situácie a techniky, ktoré fungujú
Vzťahy s médiami
- ako si vytvoriť s novinármi dlhodobý „fungujúci“ vzťah
- zlaté pravidla práce s médiami
- jednotlivé médiá & ich nástrahy
- na čo máte nárok: štatút autorizácie a novinárskej opravy
- monitoring médií: potrebujete ho vo firme?
Príprava na novinársky rozhovor
- typy médií a ich odlišnosti (print, elektronické médiá, rozhlas, TV)
- správny výber média: poznajte svoje publikum
- príprava na novinárske stretnutie
- príjemné & nepríjemné otázky
- príprava je kráľ: ako vďaka nej zvládnete aj ten najnepritmenejší rozhovor
- Key Messages: dôsledná príprava vlastných kľúčových posolstiev
- štúdiový rozhovor: ako zvládnuť výstup v televíznom, podcastovom, rozhlasovom štúdiu (zbaviť sa trémy – sledovať si čas – správny outfit do štúdia)
Staňte sa médiám aktívnym partnerom
- vytvárajte témy, ktoré novinárov zaujmú
Tlačová konferencia vo vlastnej réžii
- jedno či všetky – kedy je vhodné osloviť jediné vybrané médium vs. organizované vyhlásenie
- tlačové vyhlásenie, tlačová konferencia alebo tlačová beseda?
- pozvánky, tlačová správa, press kit, recalling
- vytvorte si funkčnú databázu médií
- monitoring médií – potrebujem ho?
- pravidlá dobrej tlačovej správy
Základy tvorivého písania
- zažiarte na blogu a na LinkedIne
- zlaté pravidlá dobrého textu – teória
- praktické cvičenia
Sociálne siete
- základy tvorby príspevkov na sociálne siete
Interná komunikácia
- základné nástroje internej komunikácie
Cieľová skupina
- marketingoví pracovníci
- pracovníci komunikačných oddelení
- pracovníci PR oddelení
- hovorcovia firiem
Dĺžka školenia
1 deň (spolu 3 hodiny)
Dátum
Dátum školenia bude špecifikovaný po dohode s klientom.
Miesto konania
Miesto kurzu bude špecifikované po dohode s klientom.